Ruilen & Retourneren
Je kunt je bestelling tot 14 dagen na ontvangst retourneren en wij zorgen ervoor dat het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen na ontvangst van de retourzending op je rekening staat. Eenvoudig retourneren in drie simpele stappen:
Stap 1: vul het retourformulier in Download hier het retourformulier en vul deze volledig in.
Stap 2: stuur je bestelling op Stuur de artikelen samen met het ingevulde retourformulier op naar het adres op het retourformulier. Zorg dat je het pakket voorziet van een Track en Trace code. Als zender ben jij verantwoordelijk en wij willen niet dat er misverstanden ontstaan.
Stap 3: ontvang het aankoopbedrag op je bankrekening Als wij het pakket hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen weer op je bankrekening staat.
Kosten van retourneren
In principe ben je altijd zelf verantwoordelijk voor de kosten van het terugsturen van een product. Heb je het verkeerde product/variant ontvangen? Dan hoef je dit product niet terug te sturen, we sturen je een nieuw product.
Defect
Producten die defect ontvangen zijn, hoef je niet te retourneren. Wij kunnen deze namelijk niet meer opnieuw aanbieden. Je krijgt in dit geval gewoon een nieuwe opgestuurd, of de aankoopprijs terugbetaald. Wij vragen hiervoor alleen nog even een bevestiging van het defecte product in de vorm van 1 of meerdere foto's van het product.
Vul het formulier onderaan deze pagina in om een nieuw product of een refund aan te vragen.
Verkeerd ontvangen product
Wanneer je een bepaalde variant van een product hebt besteld, maar een andere krijgt toegestuurd, of een verkeerd product krijgt toegestuurd, kun je via het formulier op deze pagina ook een nieuwe zending van het juiste product of variant aanvragen. Lever hiervoor een foto ter bewijs aan van het verkeerd ontvangen product of variant en geef aan welk product of variant je hiervoor in de plaats wilt ontvangen.
Hoe werkt de retournering?
Stap 1: Vul het retour formulier in
Stap 2: Registreer je retour
Stap 3: Stuur je bestelling op
Ga naar een postpunt in de buurt en stuur de artikelen op. Zorg altijd dat je het pakketje voorziet van een Track & Trace code. Als zender ben jij hier namelijk wettelijk verantwoordelijk voor en mogen wij in theorie de retour weigeren als er geen Track & Trace code is toegevoegd.
Stap 4: Krijg het aankoopbedrag op je bankrekening gestort
Zodra wij het pakketje hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen vijf dagen terug op je rekening is gestort! De terugbetaling wordt gedaan via dezelfde methode waarmee je betaald hebt. In geval van een bankoverboeking zul je het bedrag terug op je bankrekening ontvangen, in geval van Klarna al de factuur ingetrokken worden en in geval van credit card al het krediet op je credit card worden toegevoegd.
Voorwaarden retourneren
Zorg ervoor dat:
- De artikelen compleet zijn
- De artikelen in originele verpakking zitten en onbeschadigd zijn
- Je een Track & Trace code van je retour hebt
- Het retourformulier is toegevoegd
- Je order nummer op het retourformulier staat
- Je naam op het retourformulier staat
Voldoet je retour niet aan bovenstaande punten? Dan kunnen wij je retour helaas niet in behandeling nemen en ook het aankoopbedrag niet terugstorten.
Afhandeling
Zodra de retourzending bij ons is verwerkt en de terugbetaling is gedaan krijg je hierover automatisch bericht. Dit proberen wij natuurlijk zo snel mogelijk te doen. Heb je na 30 dagen nog niets van ons vernomen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
LET OP: Wanneer je een product retourneert en het komt beschadigd of incompleet aan, kunnen wij deze helaas niet aannemen en het aankoopbedrag ook niet terugstorten. Zorg er dus voor dat je de producten goed verpakt bij een retourzending, met namen bij breekbare producten.
FAQ
Waar kan ik het retourformulier vinden?
Je kunt het hieronder aanvragen door ons een e-mail te sturen via het contactformulier. Je ontvangt het van ons zodra je retourzending geregistreerd is.
Waar kan ik de Track & Trace code vinden?
Je ontvangt een Track & Trace code van het postkantoor of de postdienst vanwaar je de retourzending naar ons stuurt. Zorg er dus voor dat je de retourzending stuurt met een Track & Trace nummer van de postdienst die je gebruikt om het artikel te verzenden. Je kunt ons deze Track & Trace code, die je van de postdienst kreeg, e-mailen nadat je je retourzending geregistreerd hebt.
Waar kan ik het retouradres vinden?
Je ontvangt het retouradres van ons zodra je je retourzending geregistreerd hebt.
OPMERKING: Het afzenderadres op je pakketje is niet hetzelfde als ons retouradres. Stuur de producten niet zomaar naar dit adres terug zonder voorafgaande kennisgeving. Retourzendingen naar een ander adres dan ons retouradres worden helaas niet terugbetaald omdat we ze nooit zullen ontvangen.
Waar kan ik mijn ordernummer vinden?
Je ordernummer kun je vinden in de order bevestigingsmail die je hebt ontvangen nadat je een bestelling in onze webshop hebt geplaatst. Daarnaast is je ordernummer ook te vinden in alle verzendnotificatie mailtjes die je van ons hebt ontvangen. Het ordernummer bestaat uit 4 of 5 cijfers.
Als je je ordernummer niet kunt vinden. Stuur ons een e-mail en vraag naar je ordernummer!